Lopetus

Niin kuin aina ainut tavoite mikä minulla oikeastaan oli työlenni oli vain tehdä jotai mistä voisin olla ylpeä. Uskon, että onnistuin tässä ainakin jollain tavalla tai no yritän aina olla positiivinen omia teoksiani kohtaan ja tietenkin aina löytyy jotain mikä olisi voinut mennä paremmin. Mutta juuri sillä hetkellä kun aloitin tämän työn saamani lopputulos on parasta mitä pystyin tekemään ja se on jotain mistä voin itse olla ylpeä.

On vaikeata laittaa sanoiksi mistä en pidä ja mistä pidän työssäni, tämä on varmasti yleinen ongelma mikä on muillakin luovilla ihmisillä. Mutta voin silti ruveta listaamaan mitä kaikkea pidän työssäni. 

Ensiksi pidän valitsemistani väreistä, ne ovat mielestäni pehmeät ja viileät. Ne tuovat toivottavasti rauhallista tunnelmaa piirustuksiin. Ja halusin ehkä, että ne vähän näyttäisivät vanhoilta potreteilta missä uskon, että onnistuin. Pidän myös siitä, että digitaalisessa osuudessa koitin tehdä väreistä hieman lämpämpiä, että ne erottuisivat sitten lopputeoksessa.

Sitten taas asiat mitkä olisivat voinneet mennä paremmin. Ensiksi kukkien maalaus meni hieman pieleen varsinkin naisen piirustuksessa. Ja huomasin vasta kun olin jo tehnyt maalauksen, että en ollutkaan käyttänyt vesiväripaperia, hups.

Mutta kaiken kaikkiaan olen silti tyytyväinen lopputulokseeni ja jos joku kysyisi: "Jos voisit mennä ajassa taakse päin ja tehdä tämän uudestaan, tekisitkö ?" vastaisin tietysti, mutta se on totta jokaisesta teoksesta minkä olen tehnyt. Ja jokaisesta teoksesta aina oppii jotain vaikka en osaa oikein osoittaa sormella mitä juuri tästä opin, olen silti iloinen, että tein sen niin kuin tein. Ja voin aina yrittää uudelleen sitten kotona ja miettiä "Vau kumpa tämä olisi silloin ollut minun diplomityöni", mutta siihen asti: Kiitos lukemisesta.

edit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti